تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 353 |
تعداد مقالات | 3,044 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,482,108 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,058,037 |
رابطه سرمایه روانشناختی با درگیری تحصیلی با نقش میانجی گری سبک یادگیری | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 دی 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.10873.1095 | ||
نویسندگان | ||
فائزه هدایت1؛ محمدرضا نوروزی همایون* 2 | ||
1فرهنگیان، هشت متری اول، روبروی مسجد امام رضا | ||
2کارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر رابطه سرمایه روانشناختی با درگیری تحصیلی با نقش میانجی گری سبک یادگیری بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری تمامی دانش آموزان دختر مدارس مشکین شهر در سال 1399-400 به تعداد 2325 دانش آموز و نمونه ی آماری تعداد 329 دانش آموز بودند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران بود. که بوسیله نمونه گیری تصادفی ساده بود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو و تسنگ (2011)، پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و آولیو (2007) و پرسشنامه سبک یادگیری کلب (1985) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss 22 و نرم افزار ایموس 24 بود. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که متغیر سرمایه روانشناختی با سک یادگیری رابطه مثبت و معنادار دارد. همچنین رابطه متغیر سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی مثبت و معنادار می باشد. همچنین رابطه درگیری تحصیلی و سبک یادگیری مثبت و معنادار می باشد. مدل معادلات ساختاری نیز از برازش مطلوبی برخوردار بود. | ||
کلیدواژهها | ||
سرمایه روانشناختی؛ درگیری تحصیلی؛ سبک یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 499 |