تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 361 |
تعداد مقالات | 3,185 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,689,678 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,203,102 |
بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل آموزش و پرورش اردبیل) | ||
روان شناسی مدرسه و آموزشگاه | ||
مقاله 6، دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 19، آذر 1395، صفحه 100-117 اصل مقاله (180.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم سیف اللهی گیلانده1؛ صدرالدین ستاری* 2 | ||
1کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل(250 نفر) تشکیل دادهاند که با استفاده از جدول نمونهگیری مورگان و به طور تصادفی حجم نمونه 136 نفر تعیین گردید. دادههای مورد نیاز با استفاده از سه پرسشنامه فرهنگ مدیریت خطا، فرایند یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی جمعآوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامههای مورد نظر با استفاده از متخصصان، و پایایی نیز با ضریب پایایی آلفای کرونباخ به ترتیب 883/0 ،934/0 ،718/0 به دست آمد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل گردید. نتایج به دست آمده نشان داد بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد و مولفههای فرهنگ مدیریت خطا پیش بین معنادار و مثبت یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فرهنگ مدیریت خطا؛ یادگیری سازمانی؛ نوآوری سازمانی | ||
مراجع | ||
اسدی پور، خدیجه؛ رحیمی، فرج اله و امیرنژاد، قنبر .(1393). اثر میانجی گری حافظه سازمانی بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در شرکت های صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی خرم آباد، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران. الهیاری، تیمور؛ سلیمی فر، زهرا؛ خلخالی، حمید رضا و محبی، ایرج(1393). بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا و پیامدهای ایمنی در بین کارکنان صنعت پتروشیمی. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 3(2)، 94-85. جدیدی، مهرداد؛ عظیمی، لیلا و عالمزاده، مهرداد.(1390). بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر نواوری سازمانی(مطالعه موردی:کارخانجات نساجی بروجرد). دومین کنفرانس ملی دانشجوی کارآفرین، تهران. جوانمرد، حبیب اله و سخایی، فاطمه (1388). بررسی رابطه بین مهارتهای فرد، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی. فصلنامه بصیرت،16(44)، 96-81. رضوانی، حمید رضا و گرایلی نژاد، رزا(1390). ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،7(28)، 26-21. شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.(1390).بررسی روابط میان اینرسی دانش ،یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی :شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب). مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(15)، 158-137. کزازی، ابوالفضل و شول، عباس(1392). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 71،25-14. مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)،21(69)، 149-121. مرادی، محمود؛ یاکیده، کیخسرو؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1392). بررسی تأثیر فرهنگ مدیریت خطا بر نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،11(2) ،114-87. معطوفی، امیررضا؛ تاجدینی، کیهان؛ آقاجانی، حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389). نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 71، 57– 49. میر فخرالدینی، حمید؛ حاتمی نسب، حسن؛ طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیر رضا(1389). مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی،2(35)، 118-103. نژاد ایرانی، فرهاد؛ پور صادق، ناصر و شیخ بیگلو، نسرین .(1390).بررسی میزان متعالی بودن جو سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فراسوی مدیریت،5(19)، 177-151. یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید؛ جوادی، مرضیه و نیک بخت، اکرم(1389). رابطه بین مولفههای یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان. مدیریت مطالعه، 13،45-32. AmiI, I., Robert, F. Belli., Woo, S., Loren, T.(2002). Internal Consistency and Reliability of a Questionnaire Assessing Organizational Innovation in Two Schools of Dentistry. Journal of Dental Education, 66(4), 469 -477.
Cannon, M. D., Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail(intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long range Planning, 38(3), 299-319.
Edmondson A. C.(2011). Strategies for learning from failure. Harvard Business Review, 89(4), 48-55.
Egan T. M., Yang B., Bartlett K. R.(2004).The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), 279-301.
Homsma G. J., Van Dyck C., De Gilder D., Koopman P. L., Elfring T.(2009). Learning from error: The influence of error incident characteristics. Journal of Business Research, 62(1), 115-122.
Javanmard, H.& sakhadd, F.(2009). Survey the relationship beetwen individual skills, organizational learning, innovation and organizational performance in medium and small industrials at central state. Basirat quarterly, 16, 81-96.
Madsen P. M., Desai V.(2010). Failing to learn? The effects of failure and success on organizational learning in the global orbital launch vehicle industry. Academy of Management Journal, 53(3), 451-476.
Rybowiak V, Garst H, Frese M , Batinic B.(1999).Error orientation uestionnarrie(EOQ) ,relabigity, validity ,and different language equivalence. Journal of organization Behavior, 42, 527-47.
Van Dyck, C.(2005). Putting errors to good use: Error management culture in organizations, Ph. D. thesis. Faculty of Social and Behavioural Sciences. University of Amsterdam.
Van Dyck, C., Frese, M., &Sonnentag, S.(2005). Organizational error management culture & its impact on performance: a two-study replication. Journal of Applied Psychology, 90(6), 1228-1240.
اسدی پور، خدیجه؛ رحیمی، فرج اله و امیرنژاد، قنبر .(1393). اثر میانجی گری حافظه سازمانی بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در شرکت های صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی خرم آباد، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران. الهیاری، تیمور؛ سلیمی فر، زهرا؛ خلخالی، حمید رضا و محبی، ایرج(1393). بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا و پیامدهای ایمنی در بین کارکنان صنعت پتروشیمی. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 3(2)، 94-85. جدیدی، مهرداد؛ عظیمی، لیلا و عالمزاده، مهرداد.(1390). بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر نواوری سازمانی(مطالعه موردی:کارخانجات نساجی بروجرد). دومین کنفرانس ملی دانشجوی کارآفرین، تهران. جوانمرد، حبیب اله و سخایی، فاطمه (1388). بررسی رابطه بین مهارتهای فرد، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی. فصلنامه بصیرت،16(44)، 96-81. رضوانی، حمید رضا و گرایلی نژاد، رزا(1390). ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،7(28)، 26-21. شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.(1390).بررسی روابط میان اینرسی دانش ،یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی :شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب). مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(15)، 158-137. کزازی، ابوالفضل و شول، عباس(1392). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 71،25-14. مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)،21(69)، 149-121. مرادی، محمود؛ یاکیده، کیخسرو؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1392). بررسی تأثیر فرهنگ مدیریت خطا بر نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،11(2) ،114-87. معطوفی، امیررضا؛ تاجدینی، کیهان؛ آقاجانی، حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389). نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 71، 57– 49. میر فخرالدینی، حمید؛ حاتمی نسب، حسن؛ طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیر رضا(1389). مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی،2(35)، 118-103. نژاد ایرانی، فرهاد؛ پور صادق، ناصر و شیخ بیگلو، نسرین .(1390).بررسی میزان متعالی بودن جو سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فراسوی مدیریت،5(19)، 177-151. یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید؛ جوادی، مرضیه و نیک بخت، اکرم(1389). رابطه بین مولفههای یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان. مدیریت مطالعه، 13،45-32. AmiI, I., Robert, F. Belli., Woo, S., Loren, T.(2002). Internal Consistency and Reliability of a Questionnaire Assessing Organizational Innovation in Two Schools of Dentistry. Journal of Dental Education, 66(4), 469 -477.
Cannon, M. D., Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail(intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long range Planning, 38(3), 299-319.
Edmondson A. C.(2011). Strategies for learning from failure. Harvard Business Review, 89(4), 48-55.
Egan T. M., Yang B., Bartlett K. R.(2004).The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), 279-301.
Homsma G. J., Van Dyck C., De Gilder D., Koopman P. L., Elfring T.(2009). Learning from error: The influence of error incident characteristics. Journal of Business Research, 62(1), 115-122.
Javanmard, H.& sakhadd, F.(2009). Survey the relationship beetwen individual skills, organizational learning, innovation and organizational performance in medium and small industrials at central state. Basirat quarterly, 16, 81-96.
Madsen P. M., Desai V.(2010). Failing to learn? The effects of failure and success on organizational learning in the global orbital launch vehicle industry. Academy of Management Journal, 53(3), 451-476.
Rybowiak V, Garst H, Frese M , Batinic B.(1999).Error orientation uestionnarrie(EOQ) ,relabigity, validity ,and different language equivalence. Journal of organization Behavior, 42, 527-47.
Van Dyck, C.(2005). Putting errors to good use: Error management culture in organizations, Ph. D. thesis. Faculty of Social and Behavioural Sciences. University of Amsterdam.
Van Dyck, C., Frese, M., &Sonnentag, S.(2005). Organizational error management culture & its impact on performance: a two-study replication. Journal of Applied Psychology, 90(6), 1228-1240.
اسدی پور، خدیجه؛ رحیمی، فرج اله و امیرنژاد، قنبر .(1393). اثر میانجی گری حافظه سازمانی بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در شرکت های صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی خرم آباد، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران. الهیاری، تیمور؛ سلیمی فر، زهرا؛ خلخالی، حمید رضا و محبی، ایرج(1393). بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا و پیامدهای ایمنی در بین کارکنان صنعت پتروشیمی. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 3(2)، 94-85. جدیدی، مهرداد؛ عظیمی، لیلا و عالمزاده، مهرداد.(1390). بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر نواوری سازمانی(مطالعه موردی:کارخانجات نساجی بروجرد). دومین کنفرانس ملی دانشجوی کارآفرین، تهران. جوانمرد، حبیب اله و سخایی، فاطمه (1388). بررسی رابطه بین مهارتهای فرد، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی. فصلنامه بصیرت،16(44)، 96-81. رضوانی، حمید رضا و گرایلی نژاد، رزا(1390). ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،7(28)، 26-21. شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.(1390).بررسی روابط میان اینرسی دانش ،یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی :شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب). مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(15)، 158-137. کزازی، ابوالفضل و شول، عباس(1392). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 71،25-14. مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)،21(69)، 149-121. مرادی، محمود؛ یاکیده، کیخسرو؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1392). بررسی تأثیر فرهنگ مدیریت خطا بر نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،11(2) ،114-87. معطوفی، امیررضا؛ تاجدینی، کیهان؛ آقاجانی، حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389). نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 71، 57– 49. میر فخرالدینی، حمید؛ حاتمی نسب، حسن؛ طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیر رضا(1389). مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی،2(35)، 118-103. نژاد ایرانی، فرهاد؛ پور صادق، ناصر و شیخ بیگلو، نسرین .(1390).بررسی میزان متعالی بودن جو سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فراسوی مدیریت،5(19)، 177-151. یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید؛ جوادی، مرضیه و نیک بخت، اکرم(1389). رابطه بین مولفههای یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان. مدیریت مطالعه، 13،45-32. AmiI, I., Robert, F. Belli., Woo, S., Loren, T.(2002). Internal Consistency and Reliability of a Questionnaire Assessing Organizational Innovation in Two Schools of Dentistry. Journal of Dental Education, 66(4), 469 -477.
Cannon, M. D., Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail(intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long range Planning, 38(3), 299-319.
Edmondson A. C.(2011). Strategies for learning from failure. Harvard Business Review, 89(4), 48-55.
Egan T. M., Yang B., Bartlett K. R.(2004).The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), 279-301.
Homsma G. J., Van Dyck C., De Gilder D., Koopman P. L., Elfring T.(2009). Learning from error: The influence of error incident characteristics. Journal of Business Research, 62(1), 115-122.
Javanmard, H.& sakhadd, F.(2009). Survey the relationship beetwen individual skills, organizational learning, innovation and organizational performance in medium and small industrials at central state. Basirat quarterly, 16, 81-96.
Madsen P. M., Desai V.(2010). Failing to learn? The effects of failure and success on organizational learning in the global orbital launch vehicle industry. Academy of Management Journal, 53(3), 451-476.
Rybowiak V, Garst H, Frese M , Batinic B.(1999).Error orientation uestionnarrie(EOQ) ,relabigity, validity ,and different language equivalence. Journal of organization Behavior, 42, 527-47.
Van Dyck, C.(2005). Putting errors to good use: Error management culture in organizations, Ph. D. thesis. Faculty of Social and Behavioural Sciences. University of Amsterdam.
Van Dyck, C., Frese, M., &Sonnentag, S.(2005). Organizational error management culture & its impact on performance: a two-study replication. Journal of Applied Psychology, 90(6), 1228-1240.
اسدی پور، خدیجه؛ رحیمی، فرج اله و امیرنژاد، قنبر .(1393). اثر میانجی گری حافظه سازمانی بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در شرکت های صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی خرم آباد، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران. الهیاری، تیمور؛ سلیمی فر، زهرا؛ خلخالی، حمید رضا و محبی، ایرج(1393). بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا و پیامدهای ایمنی در بین کارکنان صنعت پتروشیمی. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 3(2)، 94-85. جدیدی، مهرداد؛ عظیمی، لیلا و عالمزاده، مهرداد.(1390). بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر نواوری سازمانی(مطالعه موردی:کارخانجات نساجی بروجرد). دومین کنفرانس ملی دانشجوی کارآفرین، تهران. جوانمرد، حبیب اله و سخایی، فاطمه (1388). بررسی رابطه بین مهارتهای فرد، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی. فصلنامه بصیرت،16(44)، 96-81. رضوانی، حمید رضا و گرایلی نژاد، رزا(1390). ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،7(28)، 26-21. شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.(1390).بررسی روابط میان اینرسی دانش ،یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی :شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب). مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(15)، 158-137. کزازی، ابوالفضل و شول، عباس(1392). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 71،25-14. مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)،21(69)، 149-121. مرادی، محمود؛ یاکیده، کیخسرو؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1392). بررسی تأثیر فرهنگ مدیریت خطا بر نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،11(2) ،114-87. معطوفی، امیررضا؛ تاجدینی، کیهان؛ آقاجانی، حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389). نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 71، 57– 49. میر فخرالدینی، حمید؛ حاتمی نسب، حسن؛ طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیر رضا(1389). مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی،2(35)، 118-103. نژاد ایرانی، فرهاد؛ پور صادق، ناصر و شیخ بیگلو، نسرین .(1390).بررسی میزان متعالی بودن جو سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فراسوی مدیریت،5(19)، 177-151. یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید؛ جوادی، مرضیه و نیک بخت، اکرم(1389). رابطه بین مولفههای یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان. مدیریت مطالعه، 13،45-32. AmiI, I., Robert, F. Belli., Woo, S., Loren, T.(2002). Internal Consistency and Reliability of a Questionnaire Assessing Organizational Innovation in Two Schools of Dentistry. Journal of Dental Education, 66(4), 469 -477.
Cannon, M. D., Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail(intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long range Planning, 38(3), 299-319.
Edmondson A. C.(2011). Strategies for learning from failure. Harvard Business Review, 89(4), 48-55.
Egan T. M., Yang B., Bartlett K. R.(2004).The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), 279-301.
Homsma G. J., Van Dyck C., De Gilder D., Koopman P. L., Elfring T.(2009). Learning from error: The influence of error incident characteristics. Journal of Business Research, 62(1), 115-122.
Javanmard, H.& sakhadd, F.(2009). Survey the relationship beetwen individual skills, organizational learning, innovation and organizational performance in medium and small industrials at central state. Basirat quarterly, 16, 81-96.
Madsen P. M., Desai V.(2010). Failing to learn? The effects of failure and success on organizational learning in the global orbital launch vehicle industry. Academy of Management Journal, 53(3), 451-476.
Rybowiak V, Garst H, Frese M , Batinic B.(1999).Error orientation uestionnarrie(EOQ) ,relabigity, validity ,and different language equivalence. Journal of organization Behavior, 42, 527-47.
Van Dyck, C.(2005). Putting errors to good use: Error management culture in organizations, Ph. D. thesis. Faculty of Social and Behavioural Sciences. University of Amsterdam.
Van Dyck, C., Frese, M., &Sonnentag, S.(2005). Organizational error management culture & its impact on performance: a two-study replication. Journal of Applied Psychology, 90(6), 1228-1240.
اسدی پور، خدیجه؛ رحیمی، فرج اله و امیرنژاد، قنبر .(1393). اثر میانجی گری حافظه سازمانی بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی در شرکت های صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی خرم آباد، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران. الهیاری، تیمور؛ سلیمی فر، زهرا؛ خلخالی، حمید رضا و محبی، ایرج(1393). بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا و پیامدهای ایمنی در بین کارکنان صنعت پتروشیمی. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 3(2)، 94-85. جدیدی، مهرداد؛ عظیمی، لیلا و عالمزاده، مهرداد.(1390). بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر نواوری سازمانی(مطالعه موردی:کارخانجات نساجی بروجرد). دومین کنفرانس ملی دانشجوی کارآفرین، تهران. جوانمرد، حبیب اله و سخایی، فاطمه (1388). بررسی رابطه بین مهارتهای فرد، یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد سازمانی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی. فصلنامه بصیرت،16(44)، 96-81. رضوانی، حمید رضا و گرایلی نژاد، رزا(1390). ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری سازمانی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد،7(28)، 26-21. شهابی، مریم و جلیلیان، حمید.(1390).بررسی روابط میان اینرسی دانش ،یادگیری و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی :شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب). مجله مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، 4(15)، 158-137. کزازی، ابوالفضل و شول، عباس(1392). تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت(بهبود و تحول)، 71،25-14. مرادی، محمود؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)،21(69)، 149-121. مرادی، محمود؛ یاکیده، کیخسرو؛ عبداللهیان، فرزانه و صفردوست، عاطیه(1392). بررسی تأثیر فرهنگ مدیریت خطا بر نوآوری سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،11(2) ،114-87. معطوفی، امیررضا؛ تاجدینی، کیهان؛ آقاجانی، حسنعلی و تاجدینی، کیوان(1389). نقش گرایش به یادگیری بر نوآوری و عملکرد سازمانی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 71، 57– 49. میر فخرالدینی، حمید؛ حاتمی نسب، حسن؛ طالعی فر، رضا و کنجکاو منفرد، امیر رضا(1389). مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی،2(35)، 118-103. نژاد ایرانی، فرهاد؛ پور صادق، ناصر و شیخ بیگلو، نسرین .(1390).بررسی میزان متعالی بودن جو سازمانی و رابطه آن با یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فراسوی مدیریت،5(19)، 177-151. یعقوبی، مریم؛ کریمی، سعید؛ جوادی، مرضیه و نیک بخت، اکرم(1389). رابطه بین مولفههای یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان. مدیریت مطالعه، 13،45-32. AmiI, I., Robert, F. Belli., Woo, S., Loren, T.(2002). Internal Consistency and Reliability of a Questionnaire Assessing Organizational Innovation in Two Schools of Dentistry. Journal of Dental Education, 66(4), 469 -477.
Cannon, M. D., Edmondson, A. C. (2005). Failing to learn and learning to fail(intelligently): How great organizations put failure to work to innovate and improve. Long range Planning, 38(3), 299-319.
Edmondson A. C.(2011). Strategies for learning from failure. Harvard Business Review, 89(4), 48-55.
Egan T. M., Yang B., Bartlett K. R.(2004).The effects of organizational learning culture and job satisfaction on motivation to transfer learning and turnover intention. Human Resource Development Quarterly, 15(3), 279-301.
Homsma G. J., Van Dyck C., De Gilder D., Koopman P. L., Elfring T.(2009). Learning from error: The influence of error incident characteristics. Journal of Business Research, 62(1), 115-122.
Javanmard, H.& sakhadd, F.(2009). Survey the relationship beetwen individual skills, organizational learning, innovation and organizational performance in medium and small industrials at central state. Basirat quarterly, 16, 81-96.
Madsen P. M., Desai V.(2010). Failing to learn? The effects of failure and success on organizational learning in the global orbital launch vehicle industry. Academy of Management Journal, 53(3), 451-476.
Rybowiak V, Garst H, Frese M , Batinic B.(1999).Error orientation uestionnarrie(EOQ) ,relabigity, validity ,and different language equivalence. Journal of organization Behavior, 42, 527-47.
Van Dyck, C.(2005). Putting errors to good use: Error management culture in organizations, Ph. D. thesis. Faculty of Social and Behavioural Sciences. University of Amsterdam.
Van Dyck, C., Frese, M., &Sonnentag, S.(2005). Organizational error management culture & its impact on performance: a two-study replication. Journal of Applied Psychology, 90(6), 1228-1240.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,588 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,824 |