| تعداد نشریات | 30 |
| تعداد شمارهها | 437 |
| تعداد مقالات | 3,835 |
| تعداد مشاهده مقاله | 6,343,870 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,259,710 |
بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر اثربخشی معلمان تربیت بدنی استان اردبیل | ||
| رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی | ||
| دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 5، فروردین 1403، صفحه 47-63 اصل مقاله (860.76 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/pbeo.2025.14611.1040 | ||
| نویسندگان | ||
| محمدرضا بیداری* 1؛ میلاد پیران حمل آبادی2؛ سمیه پیران حمل آبادی3 | ||
| 1دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی | ||
| 2دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، اردبیل، ایران | ||
| 3دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران | ||
| چکیده | ||
| چکیده اثر بخشی سازمانی به معنی دستیابی به اهداف سازمان است و باعث شکوفایی و خلق ارزش نزد سرمایههای انسانی سازمان میگردد از طرف دیگر عدالت سازمانی محدودهای است که رویهها و فرآیندها به طور عادلانه در جای خود قرار دارند و کارکنان میبینند که مدیرانشان به طور منطقی و عادلانه کار را ارزش گذاری میکند. بنابراین هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر اثربخشی معلمان تربیت بدنی استان اردبیل میباشد. و نمونه گیری به روش چند مرحلهای و به صورت تصادفی انجام گردید و جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد ﻛﻪ از اﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ 203 نفر به دست آﻣﺪ. برای سنجش عدالت سازمانی از ابزار کالکیت (2001) و جهت سنجش اثربخشی سازمانی تیسنگ (2010) استفاده شد. از آزمون رگرسیون با استفاده از نرمافزارSPSS نسخه 26 برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده گردید. نتایج نشان داد که از نظر معلمان تربیت بدنی عدالت سازمانی بر اثربخشی سازمانی تاثیر مثبت و معنادار دارد(001/0=P و 627/0= β) یعنی اگر یک واحد تغییر در متغیر عدالت سازمانی ایجاد گردد به اندازه 627/0 واحد در متغیر اثربخشی در جهت مثبت تغییر ایجاد میشود. به نظر می-رسد برای افزایش اثربخشی سازمانی معلمان، عوامل موثر بر عدالت رویهای و عدالت توزیعی آنها بایستی ارتقاء یابند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژههای کلیدی: عدالت سازمانی؛ اثربخشی سازمانی؛ معلمان تربیت بدنی؛ اردبیل | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 227 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 44 |
||