تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,740,957 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,386 |
مقایسهی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری | ||
ناتوانی های یادگیری | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 3، اردیبهشت 1395، صفحه 7-27 اصل مقاله (220.48 K) | ||
نویسندگان | ||
سجاد بشرپور* 1؛ حیدر نوری2؛ اکبر عطادخت3؛ محمد نریمانی4 | ||
1دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
2کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
3استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
4استاد گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف مقایسهی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، انجام گرفت. روش این پژوهش، علی- مقایسهای بود. جامعهی آماری این پژوهش را کلیهی دانشآموزان دوره ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری شهر اردبیل، در سال 1393 تشکیل دادند. تعداد 30 نفر از این جامعه به روش نمونهگیری تصادفی ساده و تعداد 30 نفر نیز از بین دانشآموزان عادی به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهایT به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا استفاده شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای تحلیل واریانس چند متغیره و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که تفاوت آماری معنیداری بین میانگین نمرههای دو گروه در مؤلفههای عاطفه نسبت به محتوا، عاطفه نسبت به کلاس، یادگیری معطوف به خطا، نگرانی معطوف به خطا و مخفیکردن خطا وجود دارد. نتیجهی آزمون t نیز نشان داد که دو گروه در یادگیری عاطفی نیز تفاوت معنیداری با هم دارند (001/0P<). این نتایج مبین وجود نارساییهایی در یادگیری عاطفی و هم چنین انگیزش برای تصحیح خطاها در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری است. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری عاطفی؛ انگیزش معطوف به خطا؛ ناتوانی یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,522 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,950 |