تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,740,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,237,776 |
بررسی اثربخشی مداخله ی ترمیمی مبتنی بر روش داویس بر بهبود نارساخوانی دانشآموزان | ||
ناتوانی های یادگیری | ||
مقاله 6، دوره 5، شماره 2، اسفند 1394، صفحه 92-105 اصل مقاله (234.15 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدعلی محمدی فر* 1؛ گلین مهدی نژاد گرجی2؛ حسین جناابادی3؛ الهه زارعی مته کلایی4 | ||
1استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه سمنان | ||
2دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنان | ||
3دانشیار روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان | ||
4کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه سمنان | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی مداخلهی ترمیمی مبتنی بر روش داویس بر بهبود نارساخوانی بود. روش پژوهش آزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعهی آماری پسران مدارس راهنمایی شهر سمنان بودند که در سال 1395-1394 مشغول تحصیل بودند. با استفاده از روش خوشهای تصادفی تعداد 300 دانشآموز انتخاب و مورد غربالگری قرار گرفتند. در نهایت 24 دانشآموز مبتلا به نارساخوانی با توجه به ملاکهای ورود انتخاب و به تصادف به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش 19 جلسهی 90 دقیقهای تحت آموزش قرار گرفتند. نتایج تحلیل کواریانس حکایت از اثربخشی مداخلهی ترمیمی مبتنی بر روش داویس بر بهبود نارساخوانی داشت. با توجه به نتایج این پژوهش میتوان گفت مداخلهی ترمیمی داویس میتواند در بهبود نارساخوانی مؤثر باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
نارساخوانی؛ داویس؛ مداخلهی ترمیمی؛ ناتوانیهای یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,417 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,821 |