| تعداد نشریات | 30 |
| تعداد شمارهها | 437 |
| تعداد مقالات | 3,835 |
| تعداد مشاهده مقاله | 6,343,885 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,259,716 |
سیستمهای هدایت و کنترل خودرو | ||
| انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| مقاله 7، دوره 1403، مهندسی و تجربی، 1403 اصل مقاله (3.01 M) | ||
| نوع مقاله: تدوین و گردآوری | ||
| نویسندگان | ||
| مهدی نیاجلیلی1؛ محمدجواد رستم اف؛ ترحم مصری گندشمین* 2 | ||
| 1دانشگاه ملی مهارت | ||
| 2گروه آموزشی مهندسی بیوسیستم دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| چکیده | ||
| فراهم نمودن راحتی و آسایش برای سرنشینان، همواره از پارامترهای مهم در طراحی خودرو محسوب میشود. در این میان عملکرد تجهیزاتی مانند سیستم فرمان، سیستم تعلیق، تجهیزات مربوط به تایر، سیستم ترمز خودرو و غیره در فراهم نمودن شرایط ایده آل برای رانندگی ایمن و راحت بسیار تأثیرگذار است. سیستم فرمان ایده آل در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده نقش به سزایی دارد. سیستم تعلیق خودرو در عبور از ناهمواریها باید بهخوبی وارد عمل شده و با کمترین ارتعاشات این ناهمواریها را خنثی کند. تایر ایده آل در بهبود رانندگی و کنترل نوسانات تأثیرگذار است و در مواقع لازم استفاده از ترمز دقیق و ایمن میتواند موجبات توقف بهموقع خودرو را فراهم آورد. . یادگیری علوم مکانیک خودرو، نیازمند فراگیری اصول تئوری و عملی این علم است؛ لذا انتقال اطلاعات به خوانندگان محترم با داشتن دانش تئوری و عملی، میتواند بسیار مؤثرتر واقع شود. این کتاب که حاصل تجربیات چندین ساله نویسندگان است، بهصورت کامل تمامی مباحث مرتبط با سیستمهای هدایت و کنترل خودرو را پوشش میدهد و میتواند بهعنوان منبع کاملی برای دانشجویان، پژوهشگران، علاقهمندان و متخصصین رشته مکانیک خودرو محسوب شود. با توجه به اینکه سیستمهای هدایت و کنترل خودرو تأثیر مستقیم بر روی کنترل رانندگی، راحتی و ایمنی سرنشینان خودرو دارد، ازاینرو از دیدگاه پژوهشگران و خودروسازان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر طبق بررسی نویسندگان این کتاب، کتب پارسی که در ایران موجود است، تمام مباحث سیستمهای هدایت و کنترل خودرو را پوشش نمیدهد؛ لذا در کتاب حاضر که حاصل تحقیق و پژوهش تئوری و عملی نویسندگان پیرامون سیستمهای هدایت و کنترل خودرو است، میتواند اطلاعات کامل و جامعی را در مورد انواع سیستم تعلیق، فرمان، ترمز و موارد وابسته به آنها در اختیار خوانندگان قرار دهد. عدم وجود کتابی جامع به زبان پارسی که بتواند سرفصلهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای درس سیستمهای هدایت و کنترل خودرو پوشش دهد، باعث شده است که نویسندگان کتاب پیش رو باانگیزه زیادتری اقدام به تألیف این کتاب نمایند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| خودرو؛ تعلیق؛ فرمان؛ تایر؛ ترمز | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 751 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 419 |
||