- بوردیو، پی یر. تمایز. (1390). نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی. ترجمه حسن چاوشیان تهران: نشر ثالث.
- پارک علم و فناوری استان مرکزی (1401)، صنایع خلاق فرهنگی، https://www.astp.ir/page/creative_industires
- حسینزادگان، زهره (1390). طراحی الگوی توسعه صادرات کالاهای فرهنگی. رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
- خاقانی، معصومه و میرانی، سروش، (1390)، نقش خلاقیت و نوآوری در توسعه صنایع فرهنگی. همایش ملی صنایع فرهنگی نقش آن در توسعه پایدار، کرمانشاه
- رحیمی رهبر، اعظم و خدادادی مترجمزاده، محمد. (1395). چالش عناوین و مصادیق عکاسی خلاق و هنری در عکاسی معاصر ایران با تمرکز بر دوسالانههای عکاسی نهم (1383) و یازدهم (1387). هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 21(1)، 61-73.
- رزقی شیرسوار، هادی و عمرانی صباغی، محمدحسین. (1392). راهکارهای توسعه صادرات کالاهای فرهنگی در عصر جهانیشدن. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 4(11)، 41-72.
- سپهرنیا، رزیتا؛ دلاور، علی و صالحی امیری، سید رضا. (1393). بررسی جایگاه صنایع فرهنگی خلاق و رابطه آن با ارتقاء سرمایه فرهنگی در ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم، 2(1)، 169-131.
- شوال پور آرانی، سعید و کهنی، علی. (1394). بررسی نقش فناوری در توسعه صنایع فرهنگی و خلاق: مطالعه موردی فرش دستبافت ایرانی. مطالعات هنر اسلامی، 11(23)، 115-128.
- صالحی امیری، سید رضا؛ کاوسی، سید اسمعیل و تقدسی، پوراندخت. (1389). بررسی عوامل مؤثر در صادرات کالاهای فرهنگی در ایران و ارائه راهبردهای مدیریتی. مجله مدیریت فرهنگی، 4(9)، 73-93.
- صالحی امیری، سید رضا و دولتآبادی، امیر. (1391). مبانی سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک.
- عبدالهی چهارده چریکی، الناز. (1395). بررسی صنایع فرهنگی و خلاق بهعنوان مولد اقتصادی و نقش آن در دانشگاه. چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد بهبود کسبوکار، مشهد.
- فرهادی، نسرین. (1382). سیاستهای تجاری و توسعه اقتصادی کشورهای درحالتوسعه. چاپ سوم، تهران: انتشارات حریر.
- ملکی فر، سیاوش. (1397). مهمان سردبیر: چرا صنایع فرهنگی و خلاق رمق ندارند؟. سیاست علم و فناوری، 10(4)، 21-1.
- Abdollahi Chahar-Da Cheriki, E. (2016). Examining Cultural and Creative Industries as Economic Generators and Their Role in Universities. Fourth Conference on Industry-University Interaction with a Focus on Business Improvement, Mashhad. [in Persian].
- Ball, L. (2013). Future directions for employability research in the creative industries. working paper, Design Council and LTSN, London, available at: www.heacademy.ac.uk/assets/documents/subjects/adm/FutureDirectforEm.pdf
- Bilton, C. (2007). Management and creativity. Oxford: Blackwell.
- Bourdieu, P. (2011). Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste. Translated by Hassan Chavoshian. Tehran: Third Publishing. [in Persian].
- Central Province Science and Technology Park. (2022). Cultural Creative Industries, https://www.astp.ir/page/creative_industires [in Persian].
- EC (2014). Interreg IVC analysis report — Creative industries. Brussels: European Union, Interreg Joint Secretariat.
- Farhadi, N. (2003). Trade Policies and Economic Development in Developing Countries. 3rd edition, Tehran: Harir Publications. [in Persian].
- Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class. Basic Books/Perseus Books Group, New York.
- Florida, R. (2005). Cities and the Creative Class. Routledge, New York, NY.
- GEM, (2015). Global Entrepreneurship Monitor Report
- Hoseinzadegan, Z. (2011). Designing a Model for Export Development of Cultural Goods. PhD dissertation. Islamic Azad University, Tehran Science and Research Branch. [in Persian].
- Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin.
- Howkins, J. (2002). The Creative Economy. Penguin, London
- Isenberg, D. (2011). How to foment an entrepreneurialrevolution, The Babson Entrepreneurship Ecosystem Project. 10th international Entrepreneurship Forum, Bahrain, January 11, 2011, 3-5.
- Isenberg, D. (2012). Introducing the Babson entrepreneurship ecosystem project. The Babson Global, 1-28
- Khaghani, M., & Mirani, S. (2011), The Role of Creativity and Innovation in the Development of Cultural Industries. National Conference on Cultural Industries and Their Role in Sustainable Development, Kermanshah. [in Persian].
- Maleki Far, S. (2018). Guest Editor: Why Do Cultural and Creative Industries Lack Vitality?. Science and Technology Policy, 10(4), 21-1. [in Persian].
- Martinaitytė, E., & Kregždaitė, R. (2015). the factors of creative industries development in nowadays stage. journal of scientific papers economics & sociology, 8(1), 1-15.
- National Information Society Agency. (2013). National Informatization White Paper. NIA
- Peters, M.A. (2010).Three forms of the knowledge economy: learning, creativity and openness, Economics. Management and Financial Markets, 5 (4), 63-92.
- Rahimi Rahbar, A., & Khodadadi Motarrazadeh, M. (2016). Challenges of Titles and Examples of Creative and Artistic Photography in Contemporary Iranian Photography with a Focus on the Ninth (2004) and Eleventh (2008) Photography Biennials. Visual Arts (Fine Arts), 21(1), 61-73. [in Persian].
- Rozeghesh ShirSavar, H., & Omrani Sabaghi, M. H (2013). Strategies for Exporting Cultural Goods in the Age of Globalization. Strategic Studies in Public Policy, 4(11), 41-72. [in Persian].
- Salehi Amiri, S. R., & Dolatabadi, A. (2012). Foundations of Cultural Policy and Planning. Tehran: Expediency Council, Strategic Research Center. [in Persian].
- Salehi Amiri, S. R., Kavosi, S. I., & Taghdehsi, P. D. (2010). Investigating the Influential Factors on the Export of Cultural Goods in Iran and Providing Managerial Strategies. Journal of Cultural Management, 4(9), 73-93. [in Persian].
- Sepehrnia, R., Delavar, A., & Salehi Amiri, S. R. (2014). Examining the Position of Creative Cultural Industries and Its Relation to the Enhancement of Cultural Capital in Iran. Innovation and Creativity in Sciences, 2(1), 169-131. [in Persian].
- Shoval Pour Arani, S., & Kohani, A. (2015). Investigating the Role of Technology in the Development of Cultural and Creative Industries: A Case Study of Persian Handwoven Carpets. Islamic Art Studies, 11(23), 115-128. [in Persian].
- Steven, D., & Gunasekaran, A. (2012). Performance Measures And Metric for the Creative Economy. Benchmarking: An International Journal, 21 (1), 46 – 61.
|