تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 366 |
تعداد مقالات | 3,243 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,753,819 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,244,732 |
نقش رویکرد 360 درجه در بهبود صلاحیت حرفهای مدیران مدارس متوسطه منطقه 18 شهر تهران | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.12191.1219 | ||
نویسنده | ||
مجتبی معظمی* | ||
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
یکی از اقدامات مدیریت هر سازمان تلاش در جهت بهبود عملکرد و افزایش سطح بازده منابع در اختیار می باشد که مهمترین و ارزشمندترین منابع سازمان که امروزه از آن به عنوان سرمایه یاد میکنند نیروی انسانی است. امروزه منابع انسانی و تواناییهای آن به عنوان یک عامل استراتژیک و اثرگذار و یک مزیت رقابتی برای سازمان محسوب میگردد و ابـزاری کـه می تواند ما را از استعداد و قابلیتهای منابع انسانی موجود سازمان آگاه سازد، ارزشیابی عملکرد است. یکی از جدیدترین فنون ارزشیابی عملکرد بازخورد360 درجه میباشد، که در این راستا هدف پژوهش حاضر تعیین نقش رویکرد 360 درجه در بهبود صلاحیت حرفهای مدیران میباشد. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه 360 درجه براون (1990) استفاده شد که روایی آن با نظرات خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ، 81/0 بهدست آمده است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس متوسطه منطقه 18 شهر تهران بوده است که 32 مدیر شناسایی شدند و به عنوان حجم نمونه تعیین گردیدند. جهت تجزیه و تحلیل داده از آزمون میانگین با نرمافزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که از نظر مدیران، آنها دارای صلاحیت مناسبی هستند اما از نظر معلمین، نیروهای تحت سرپرستی و دانشآموزان دارای صلاحیت متوسط و ضعیفی میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد 360 درجه؛ ارزیابی؛ صلاحیت حرفهای؛ مدیران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 143 |