تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 326 |
تعداد مقالات | 2,803 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,228,969 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,881,982 |
شناسایی و سطح بندی عوامل اثرگذار بر توسعه مراکز پیش دبستانی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 8، دوره 5، شماره 2، تیر 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2024.14751.1421 | ||
نویسندگان | ||
سمیه درجاتی1؛ سید رسول حسینی* 2؛ معصومه اولادیان3 | ||
1دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران | ||
2دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند (تهران)، گروه علوم تربیتی تهران، ایران | ||
چکیده | ||
یکی از دغدغههای مراکز پیش دبستانی، این است که چگونه والدین را متقاعد نمایند که فرزندان خود را در این مراکز جهت آموزش و نگهداری به آنها بسپارند. لذا، مدیران مراکز پیش دبستانی نیز همانند مدیران سایر سازمانها ناچارند کسب و کار خود را توسعه و مشتریان خود را با ارائه تجربیات مشتری لذت بخش و رضایت مندانه متقاعد نمایند. هدف مطالعه حاضر شناسایی و سطحبندی عوامل اثرگذار بر توسعه مراکز پیش دبستانی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری است. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از منظر گردآوری دادهها، از نوع آمیخته است که در دو مرحله تحلیل مضمون و مدلسازی ساختاری تفسیری صورت پذیرفته است. جامعه آماری متشکل از دو گروه است، گروه اول شامل مدیران مراکز پیش دبستانی شهر تهران بودند. گروه دوم متشکل از خبرگان دانشگاهی و مدیران مراکز پیش دبستانی شهر تهران هستند. در بخش کیفی ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و در بخش مدلسازی ساختاری تفسیری ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود. نتایج بخش کیفی نشان داد که 9 عامل شامل آگاهی از برند مرکز پیش دبستانی، استراتژی بازاریابی، تعاملات با والدین، محتوای آموزشی، منابع مالی، شبکه سازی با ذینفعان، جایگاه تصویر (برند) مرکز پیش دبستانی، سازماندهی رویدادهای آموزشی آنلاین و طراحی محیط فیزیکی بر توسعه مراکز پیش دبستانی تاثیرگذارند. بر اساس نتایج مدلسازی ساختاری تفسیری، بیشترین وابستگی در متغیرهای شبکه سازی با ذینفعان، تعاملات با والدین، آگاهی از برند مرکز پیش دبستانی و جایگاه تصویر (برند) بود. و متغیر منابع مالی از کمترین وابستگی و بیشترین اثرگذاری برخوردار بود. | ||
کلیدواژهها | ||
کسب و کار آموزشی؛ مرکز پیش دبستانی؛ استراتژی بازاریابی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 12 |