تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 373 |
تعداد مقالات | 3,302 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,894,380 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,350,557 |
شناسایی و سطح بندی عوامل اثرگذار بر توسعه مراکز پیش دبستانی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 10، دوره 5، شماره 2، تیر 1403، صفحه 151-171 اصل مقاله (1.46 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2024.14751.1421 | ||
نویسندگان | ||
سمیه درجاتی1؛ سید رسول حسینی* 2؛ معصومه اولادیان3 | ||
1دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران | ||
2دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دماوند (تهران)، گروه علوم تربیتی تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: توسعه کسبوکار یکی از دغدغههای اصلی صاحبان کسبوکارها است. در این بین مدیران مراکز پیشدبستانی با ارائه تجربیات مشتری لذتبخش و رضایتمندانه به والدین سعی در توسعه کسبوکار خود دارند. هدف مطالعه حاضر شناسایی و سطحبندی عوامل اثرگذار بر توسعه مراکز پیشدبستانی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری است. روششناسی پژوهش: این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از منظر گردآوری دادهها، از نوع آمیخته است. پژوهش در دو مرحله تحلیل محتوا و مدلسازی ساختاری تفسیری صورت پذیرفته است. جامعه آماری متشکل از دو گروه است، گروه اول شامل مدیران مراکز پیشدبستانی شهر تهران بودند. گروه دوم، خبرگان دانشگاهی و مدیران مراکز پیشدبستانی شهر تهران بودند. در بخش کیفی ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. در بخش مدلسازی ساختاری تفسیری ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته بود. یافتهها: نتایج بخش کیفی نشان داد که 9 عامل شامل آگاهی از برند مرکز پیشدبستانی، استراتژی بازاریابی، تعاملات با والدین، محتوای آموزشی، منابع مالی، شبکه سازی با ذینفعان، جایگاه تصویر (برند) مرکز پیشدبستانی، سازماندهی رویدادهای آموزشی آنلاین و طراحی محیط فیزیکی بر توسعه مراکز پیشدبستانی تاثیرگذارند. بر اساس نتایج مدلسازی ساختاری تفسیری، بیشترین وابستگی در متغیرهای شبکهسازی با ذینفعان، تعاملات با والدین، آگاهی از برند مرکز پیشدبستانی و جایگاه تصویر (برند) بود. و متغیر منابع مالی از کمترین وابستگی و بیشترین اثرگذاری برخوردار بود. بحث و نتیجهگیری: توسعه مراکز پیشدبستانی تحت تاثیر منابع مالی در اختیار مدیران این مراکز است که اثرات مستقیمی بر جایگاه برند، آگاهی از برند مرکز پیشدبستانی و توانایی مدیران در تعامل با والدین و شبکهسازی با آنها میگذارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کسب و کار آموزشی؛ مرکز پیش دبستانی؛ استراتژی بازاریابی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 248 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 169 |