تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 326 |
تعداد مقالات | 2,803 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,228,969 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,881,982 |
مقایسه تفاوت آموزش ریاضی از طریق قصه گویی در مدارس ابتدایی ایران و آذربایجان | ||
روان شناسی مدرسه و آموزشگاه | ||
مقاله 7، دوره 13، شماره 1، فروردین 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/jsp.2024.15226.5874 | ||
نویسندگان | ||
عیسی عیسی زاده نظیف1؛ محسن رستمی مال خلیفه* 2؛ محمدحسن بهزادی3؛ حمید رسولی4 | ||
1دانشجوی دکتری آموزش ریاضی، گروه آموزش ریاضی، دانشکده علوم پایه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2دانشیار ریاضی کاربردی، گروه آموزش ریاضی، دانشکده علوم پایه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
3دانشیار آمار، گروه آموزش ریاضی، دانشکده علوم پایه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
4دانشیار ریاضی محض، گروه آموزش ریاضی، دانشکده علوم پایه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف: هدف اصلی پژوهش مقایسه آموزش ریاضی از طریق قصه گویی در مدارس ابتدایی ایران و آذربایجان است. روشها: نوع تحقیق، کاربردی و روش تحقیق، شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل میباشد. جمعآوری اطلاعات به روش کتابخانهای و میدانی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهرهای باکو کشور آذربایجان و اردبیل کشور ایران در سالتحصیلی 1402-1401 بود که از روش نمونهگیری خوشهای جهت نمونهبرداری استفاده شد که در هر گروه آزمایش و گواه تعداد 30 دانش آموز قرار داشتند. یافتهها: نتایج به دست آمده از تجزیه وتحلیل دادهها از طریق آزمون های کلموگروف اسمیرنوف و T دونمونهای مستقل نشان داد که که قصه گویی تأثیرات معناداری بر یادگیری ریاضی دارد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر، می توان گفت که آموزش ریاضی از طریق قصه گویی، مداخلهای مؤثر و کارآمدی برای دانشآموزان است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ریاضی؛ قصهگویی؛ ابتدایی؛ ایران و آذربایجان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 184 |