تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 326 |
تعداد مقالات | 2,803 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,228,545 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,881,773 |
ادراک دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رهبری آموزشی از کار تیمی در محیط ترکیبی ادوبی کانکت و واتساپ: پیگیری کیفی یک مطالعه پیش آزمایشی | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 17، فروردین 1403، صفحه 1-20 اصل مقاله (1.38 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.13255.1304 | ||
نویسندگان | ||
فهیمه انصاری زاده1؛ محمدرضا کرامتی* 2؛ سیف الله فضلاللهی قمشی3 | ||
1دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران. | ||
2دانشیار گروه روش ها و برنامهریزی آموزشی و درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. (نویسنده مسئول) mkeramaty@ut.ac.ir | ||
3دانشیار گروه برنامهریزی درسی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران. | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: هدف این مطالعه تعیین ادراک دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رهبری آموزشی نسبت به تأثیر کار تیمی بر نگرش به کلاس درس و پیشرفت تحصیلی آنان در محیط ترکیبی ادوبی کانکت و واتساپ (متاکوو) بود. روششناسی پژوهش: این مطالعه در مرحله کمی بصورت طرح یکمرحلهای از نوع پیش آزمایشی انجام شد. هفده دانشجوی کارشناسی ارشد بهعنوان گروه آزمایش پرسشنامه «در این کلاس چه میگذرد؟» را تکمیل نمودند. پیشرفت تحصیلی آنان توسط آزمونهای مستمر و پایانی اندازهگیری شد. یافتهها: نتایج نشان داد کار تیمی روی نگرش دانشجویان به کلاس درس و پیشرفت تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. برای پیگیری این دادهها و شناسایی چگونگی تأثیر کار تیمی، 15 نفر از 17 دانشجوی گروه آزمایش بهصورت داوطلبانه در مصاحبههای نیمه ساختاریافته شرکت کردند. با استفاده از نرمافزار تحلیل کیفی Atlas/ti ، دو مقوله اصلی شامل محیط کلاس و کیفیت یادگیری شناسایی شد. بحث و نتیجهگیری: نتایج این مطالعه میتواند انگیزه معلمان را برای اجرای کار تیمی در محیطهای ترکیبی آنلاین افزایش دهد و مدیران را ترغیب کند تا بستر مناسبی را برای اجرا فراهم سازند. | ||
کلیدواژهها | ||
نگرش؛ کار تیمی؛ یادگیری الکترونیکی؛ رهبری آموزشی؛ یادگیری عمیق | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 190 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,983 |