| تعداد نشریات | 30 |
| تعداد شمارهها | 437 |
| تعداد مقالات | 3,835 |
| تعداد مشاهده مقاله | 6,343,902 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,259,727 |
الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان | ||
| رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی | ||
| مقاله 6، دوره 1، شماره 4، بهمن 1402، صفحه 98-105 اصل مقاله (877.97 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/pbeo.2023.2748 | ||
| نویسندگان | ||
| ابراهیم قدیریان نجف آبادی1؛ محمد فیض اللهی* 2 | ||
| 1کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان | ||
| 2کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی تهران | ||
| چکیده | ||
| زمینه و هدف: در پژوهش حاضر یکی از مهم ترین عناصر برنامه درسی به نام ارزشیابی مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به آسیب هایی که ارزشیابی سنتی به فرایند یاددهی-یادگیری وارد می کند نقش الگوهای نوین ارزشیابی با توجه به تجارب زیسته معلمان بسیار حائز اهمیت است. روش: با بررسی تحقیقات گذشته موارد منفی در اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی نیز در روش های نوین ارزشیابی مورد تحلیل واقع شد. یافتهها: یافتهها در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از مشاهده میدانی، مصاحبه و مطالعه کتابخانه ای گردآوری شده است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد بودند که تعداد 17 نفر از معلمان با تجربه و خلاق به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. استفاده از نقاشی، داستان، درخت دانش، کلیدواژه ها، نمایش و ... از موارد مطرح شده و اثربخش در ارزشیابی شناسایی شدند که با توجه به ظرفیت دانش آموز و محتوا قابلیت اجرا دارند. نتیجهگیری: که برای اجرای صحیح طرح ارزشیابی باید امکانات و شرایط مناسب برای معلمان، دانش آموزان و مدارس مثل :کاهش دانش آموز در هر کلاس درس و ایجاد فرصت و امکانات لازم برای معلمان در جهت انجام فعالیت مربوط به پوشه کارفراهم شود | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزشیابی؛ معلم؛ دانش آموز؛ مقطع ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 815 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 628 |
||