تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 366 |
تعداد مقالات | 3,246 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,764,868 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,250,326 |
الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان | ||
رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 4، بهمن 1402، صفحه 98-105 اصل مقاله (877.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/pbeo.2023.2748 | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم قدیریان نجف آبادی1؛ محمد فیض اللهی* 2 | ||
1کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان | ||
2کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی تهران | ||
چکیده | ||
زمینه و هدف: در پژوهش حاضر یکی از مهم ترین عناصر برنامه درسی به نام ارزشیابی مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به آسیب هایی که ارزشیابی سنتی به فرایند یاددهی-یادگیری وارد می کند نقش الگوهای نوین ارزشیابی با توجه به تجارب زیسته معلمان بسیار حائز اهمیت است. روش: با بررسی تحقیقات گذشته موارد منفی در اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی نیز در روش های نوین ارزشیابی مورد تحلیل واقع شد. یافتهها: یافتهها در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از مشاهده میدانی، مصاحبه و مطالعه کتابخانه ای گردآوری شده است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد بودند که تعداد 17 نفر از معلمان با تجربه و خلاق به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. استفاده از نقاشی، داستان، درخت دانش، کلیدواژه ها، نمایش و ... از موارد مطرح شده و اثربخش در ارزشیابی شناسایی شدند که با توجه به ظرفیت دانش آموز و محتوا قابلیت اجرا دارند. نتیجهگیری: که برای اجرای صحیح طرح ارزشیابی باید امکانات و شرایط مناسب برای معلمان، دانش آموزان و مدارس مثل :کاهش دانش آموز در هر کلاس درس و ایجاد فرصت و امکانات لازم برای معلمان در جهت انجام فعالیت مربوط به پوشه کارفراهم شود | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ معلم؛ دانش آموز؛ مقطع ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 340 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 293 |