| تعداد نشریات | 30 |
| تعداد شمارهها | 437 |
| تعداد مقالات | 3,835 |
| تعداد مشاهده مقاله | 6,343,899 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,259,727 |
فناوری سیار یا یادگیری سیار: راهبردهای فعلیت بخشیدن در فرآیند یاددهی-یادگیری | ||
| رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی | ||
| مقاله 6، دوره 1، شماره 2، تیر 1402، صفحه 84-92 اصل مقاله (1.42 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/pbeo.2022.2747 | ||
| نویسنده | ||
| محمد زارع* | ||
| گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور تویسرگان | ||
| چکیده | ||
| زمینه و هدف: هر روزه شاهد شکلگیری فناوریهای نوینی در تعلیم و تربیت هستیم؛ یکی از این فناوریها در طی دو دهه گذشته، فناوری سیار است. نکته قابل توجه در این زمینه، تفاوت بین وجود فناوری سیار و دستیابی به یادگیری سیار در فرآیند یاددهی-یادگیری الکترونیکی است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی قابلیتهای یادگیری سیار در فرآیند یاددهی- یادگیری الکترونیکی از دو منظر وجود فناوری سیار و دستیابی به یادگیری سیار و در نهایت دستیابی به راهبردهایی برای فعلیت بخشیدن آن در طی فرآیند یادهی-یادگیری است. روش: روش پژوهش، کیفی و در پاسخ به سوالات پژوهش، تفسیری است. برای دستیابی به پژوهشهای انجام شده در حوزه یادگیری الکترونیکی و یادگیری سیار، این کلیدواژهها در پایگاههای نمایه داخلی در میان مقالات علمی پژوهشی مورد جستوجو قرار گرفت. سپس با توجه به ارتباط پژوهشها با موضوع پژوهش، 7 پژوهش مرتبط با توجه به سال نمایه سازی (1400-1390) مورد تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش در پی پاسخگویی به سوالات زیر هستیم؛ 1. یادگیری سیار دارای چه قابلیتهایی برای کاربرد در فرآیند یاددهی-یادگیری است؟ 2. چه راهبردهایی برای سیر از فناوری سیار به یادگیری سیار در فرآیند یاددهی-یادگیری وجود دارد؟. یافتهها: پژوهش نشان داد که فناوری سیار با یادگیری سیار متفاوت ولی مرتبط به یکدیگرند. همچنین یادگیری سیار داری قابلیتها و مزیتهای مفیدی برای کاربست در فرآیند یاددهی-یادگیری است. برای رسیدن به یادگیری سیار باید دو دسته راهبرد کاربردی فناوری و آموزش مورد توجه واقع شده و بکارگرفته شود. نتیجهگیری: یادگیری سیار بر پایه یادگیری الکترونیکی و با کمک فناوریهای سیار میتواند موجب اثربخشی یادگیری و عملکرد تحصیلی شده، یادداری را افزایش داده، انگیزه ایجاد کرده و خودکارآمدی را تقویت کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فناوی سیار؛ یادگیری سیار؛ راهبردهای آموزشی؛ فرآیند یاددهی- یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 797 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 586 |
||