
تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,343 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,041,988 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,439,417 |
فراترکیب نقش رهبری اخلاقی بر آموزش | ||
رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، مهر 1402، صفحه 30-45 اصل مقاله (1.89 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/pbeo.2022.2498 | ||
نویسندگان | ||
سارا بنده مرادی* 1؛ زهرا زنگوئی پور مطلق2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل،ایران | ||
چکیده | ||
زمینه و هدف: روز به روز پیچیده ترشدن سازمان ها و بالارفتن معیار کارهای غیر اخلاقی و بی مسئولیتی در محیط کار، توجه روز افزون به رهبری اخلاقی را معطوف ساخته است. لذا هدف از این مطالعه بازبینی نقش رهبری اخلاقی بر آموزش است روش: این پژوهش از نوع فراترکیب است و نتایج پژوهش های قبلی ، از سال 1382تا سال 1399 درمیان 120 مقاله مستخرج از پایگاه ها و سایت های گوناگون مقالات فارسی (سیویلیکا، ایران داک، مگ ایران، نور مگز، sid و پورتال جامع منابع انسانی ) 25 مقاله و از سال 1990 تا سال 2020، در میان 110 مقاله استخراج شده از پایگاه ها وسایت های مختلف مقالات خارجی( گوگل اسکالر و سایهاب) 19 مقاله انتخاب و در مجموع 44 مقاله مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که از میان اصول رهبری اخلاقی به جهت گیری مردمی، انصاف، تسهیم قدرت، هدایت اخلافی، وضوح نقش و صداقت توجه بیشتری شده است نتیجه گیری: همچنین باتوجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد نقش رهبری اخلاقی بخصوص در سازمان های آموزشی بسیار مهم بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
رهبر؛ رهبری اخلاقی؛ آموزش؛ سازمان های آموزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 309 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 263 |