تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,742,926 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,239,145 |
مقایسه کارایی نیروهای انسانی جذب شده از طریق ماده ۲۸ با دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان | ||
مشاوره مدرسه | ||
دوره 2، شماره 3، آذر 1401، صفحه 1-20 اصل مقاله (1.32 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/jsc.2023.12405.1083 | ||
نویسندگان | ||
محمّد عظیمی* 1؛ علی اقبالی2 | ||
1گروه آموزش علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889 -14665 تهران،ایران. | ||
2گروه آموزش علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889-14665 تهران،ایران. | ||
چکیده | ||
امروزه آموزش و پرورش، نیازمند معلمان کارا برای استفاده از فناوریهای جدید است. در یک نظام آموزشی موفق، عملکرد معلمان نقش بسیار مهمی ایفا میکند. ثابت شده است که موفقیت و عملکرد خوب دانشآموزان نیز به میزان بسیار زیادی به کارایی و عملکرد معلمان بستگی دارد؛ بنابراین سازمان آموزش و پرورش، یکی از مهمترین سازمانهای آموزشی است که مهمترین منبع و سرمایه آن، انسانها هستند و باید برای بقا در فضای رقابتی و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، به مقوله مدیریت استعدادها بپردازد. هدف از انجام این پژوهش، مقایسه کارایی نیروهای انسانی جذب شده از طریق ماده ۲۸ با دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان شـهرستان اردبیل بـود. روش تحقیـق توصیفی از نـوع پیمایشی است. به منظور بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته بهصورت طیف لیکـرت طراحی و استفاده گردید. جامعه آماری شامل کلیه مدیران شهرستان اردبیل بود که ۲۱۲ نفر نمونه، بر اسـاس نمونهگیری تصادفی طبقهای به شیوه انتساب بهینه انتخاب گردید. یافتههای پـژوهش حـاکی از آن بود که بین اثربخشی معلمان جذب شـده از طریـق مراکـز دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با معلمان ماده ۲۸ از نظر مدیران مدارس تفـاوت معنـاداری وجـود دارد. همچنین، در خصوص شاخصهای چهارگانه تشکیلدهنده کارایی، معلمـان جـذب شده از طریق مراکز دانشگاه فرهنگیان در چهـار شـاخص مدیریت کلاس درس، تعامـل و همکـاری، تدریس مطلوب و مسئولیت پذیری تفاوت معنـاداری ملاحظـه گردیده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کارایی؛ مدیریت کلاس درس؛ تعامـل و همکـاری؛ تدریس مطلوب؛ مسئولیتپذیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 773 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 434 |