تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,740,990 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,439 |
بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری با عشق به یادگیری: نقش میانجی خوشبینی تحصیلی در بین دانشجویان | ||
مشاوره مدرسه | ||
دوره 2، شماره 2، مرداد 1401، صفحه 1-15 اصل مقاله (1.69 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/jsc.2023.10448.1031 | ||
نویسندگان | ||
شایسته ناظری* 1؛ معصومه قائدرحمتی2؛ غفار کریمیان پور3 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان،زاهدان، ایران. | ||
2کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه خوارزمی ، کرج، ایران | ||
3دکترای مدیریت آموزشی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری با عشق به یادگیری با نقش میانجی خوشبینی تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت. روش اجرای پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به روش معادلات ساختاری (SEM) بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهر کرج بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، 331 نفر عنوان به نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری، خوشبینی تحصیلی و عشق به یادگیری استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد ادراک از محیط یادگیری بر خوشبینی تحصیلی اثر مستقیم دارد، خوشبینی تحصیلی بر عشق به یادگیری اثر مستقیم دارد و ادراک از محیط یادگیری از طریق خوشبینی تحصیلی بر عشق به یادگیری اثر غیر مستقیم دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که ادراک از محیط یادگیری و خوشبینی تحصیلی از متغیرهای مهم و مرتبط با عشق به یادگیری است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که ادراک از محیط یادگیری و خوشبینی تحصیلی از متغیرهای مهم و مرتبط با عشق به یادگیری است. | ||
کلیدواژهها | ||
ادراک از محیط یادگیری؛ خوش&rlm؛ بینی تحصیلی؛ عشق به یادگیری؛ دانش &rlm؛ آموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 562 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 475 |