تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,742,318 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,903 |
مطالعه چگونگی تحول محیط یادگیری دانشگاه ایلام در دوران کرونا | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 12، آذر 1401، صفحه 97-118 اصل مقاله (468.28 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2022.10183.1077 | ||
نویسندگان | ||
ماریا رحیمی* 1؛ لیلی رحیمی2 | ||
1استادیار جامعه شناسی فرهنگی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران | ||
2کارشناس ارشد مدیریت، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش « تحول آموزش در دانشکده ادبیات و علوم انسانیِ دانشگاه ایلام در دوران کرونا» را مد نظر قرار داده است تا دریابد که تغییرات آموزشی در این برههی زمانی در این دانشکده چگونه بوده و روند یادگیری و آموزش در این «محیط تازه» به چه شکلی بوده است و از نتایج آن در جهت بهبود عملکرد آموزشی دانشگاه بهره گرفته شود. این مطالعه به روش تحلیل تماتیک صورت گرفته است. جامعه آماری آن اساتید و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی هستند که تعداد 22 نفر از دانشجویان دختر و پسر مقاطع مختلف تحصیلی و 8 استاد در مدارج مختلف علمی این دانشکده به عنوان نمونه آماری از طریق نمونهگیری هدفمند مورد برررسی قرار گرفتهاند. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه عمیق بوده است و دادههای حاصله به روش کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفتهاند. بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه میتوان تحول آموزش در دانشکده ادبیات و علوم انسانی را در سه سطح تقسیمبندی کرد: 1) سطح فنی 2) سطح معنایی و 3) سطح اثربخشی. این سه سطح در تشکیل «دانشستان» مجازی در دوران کرونا در این دانشکده با کمیتها و کیفیتهای متفاوتی همراه بودند. | ||
کلیدواژهها | ||
"آموزش الکترونیک"؛ "محیط یادگیری"؛ "روش کیفی"؛ "تحلیل مضمون"؛ "دانشگاه ایلام" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,414 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 711 |