تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 366 |
تعداد مقالات | 3,243 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,753,918 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,244,788 |
طراحی الگوی برنامه توسعه فردی مدیران مدارس دوره ابتدایی با رویکرد فراترکیب | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، آبان 1401، صفحه 49-68 اصل مقاله (940.93 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2022.11451.1151 | ||
نویسندگان | ||
مرتضی بدری* 1؛ حمید رحیمیان2؛ مرتضی طاهری3؛ عباس عباس پور4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران، تهران، ایران، | ||
2دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
3دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
4استاد گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی برنامه توسعه فردی مدیران مدارس دوره ابتدایی با رویکرد فراترکیب میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و با روش کیفی فراترکیب انجامشده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، مطالعات انجامشده در بازه زمانی 2010 تا 2022 میباشد، در این راستا مطالعات فراوانی در زمینه موضوع موردنظر ارزیابی و درنهایت 62 مقاله بهصورت هدفمند انتخاب گردید و با تحلیل محتوای کیفی و رویکرد استقرایی ، درمجموع 104کد 13 زیرمقوله و 4 مقوله کلیدی طی فرآیند جستجو و ترکیب نظاممند انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آزمون کاپای کافمن که برابر با 811/0 بود، تأیید گردید. یافتههای پژوهش بر مبنای ترکیب الگوها و برنامههای توسعه فردی، الگویی جامع برای برنامه توسعه فردی مدیران مدارس ابتدایی پیشنهاد داد که میتواند مبنای چگونگی توسعه فردی مدیران مدارس قرار گیرد. مهمترین مقولههای کلیدی شناساییشده برنامه توسعه فردی مدیران مدارس ابتدائی، شامل مرور برنامه توسعه فردی، تدارک و تهیه برنامه توسعه فردی، اجرای برنامه توسعه فردی و نتایج برنامه توسعه فردی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
توسعه فردی؛ برنامه توسعه فردی؛ مدیران مدارس؛ دوره ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,704 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 868 |