تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,741,084 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,517 |
بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجی گری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد | ||
مشاوره مدرسه | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 1-18 اصل مقاله (1.63 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/jsc.2022.1841 | ||
نویسندگان | ||
سمیه طالبیان1؛ کاظم برزگر بفرویی* 2 | ||
1علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، یزد.ایران | ||
2بخش علوم تربییتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، پردیس علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه یزد | ||
چکیده | ||
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سبک های اسنادی در نگرش نسبت به یادگیری آنلاین با میانجیگری اضطراب کرونا در دانشجویان دانشگاه یزد بود. روش: پژوهش حاضر، توصیفی- همبستگی بود . نمونه، شامل280 نفر، از بین تمام دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی سال تحصیلی 1400-1399 و به روش داوطلبانه بود. جمع آوری داده ها با پرسشنامههای سبک اسنادی سلیگمن و همکاران(1983)، نگرش به یادگیری آنلاین عبیداله، خان و خان(2017) و اضطراب کرونا علی پور و همکاران (1398)انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش همبستگی ومدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار24 AMOS انجام شد. یافتهها : اسناد مثبت به صورت مستقیم، مثبت و معنیدار نگرش به یادگیری آنلاین را پیش بینی میکند(26/0=β). اسناد منفی به صورت معکوس، منفی و معنی دار نگرش به یادگیری آنلاین(55/0-=β) و نیز به صورت مستقیم و مثبت و معنی دار اضطراب کرونا را پیش بینی میکند( 79/0=β). در نهایت نتایج نشان داد اضطراب کرونا نمیتواند میانجی باشد. نتیجه گیری: به طورکلی نتایج نشان داد که افراد با سبک اسنادی مثبت به یادگیری آنلاین نگرش مثبتتری داشته و افراد دارای سبک اسنادی منفی نگرش منفیتری داشته اند و همچنین افراد دارای سبک اسناد منفی اضطراب کرونا را بیشتر تجربه کردهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
سبک اسنادی؛ نگرش؛ اضطراب کرونا؛ یادگیری آنلاین؛ دانشجویان یزد | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 439 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 415 |