تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,741,606 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,635 |
ارائه مدلی برای توسعه یادگیری سازمانی در سازمانهای آموزشی باتاکید براستفاده موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکارآمدی کارکنان | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 9، خرداد 1401، صفحه 47-62 اصل مقاله (571.6 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2022.1681 | ||
نویسندگان | ||
هوشنگ کنارکوهی* 1؛ یاسین بازگیر2 | ||
1دبیراموزش وپرورش | ||
2اموزگاراموزش وپرورش | ||
چکیده | ||
برنامه های توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین چالشهای دولتها، در استقرار نظامهای جامع مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات است و همان گونه که فناوری ارتباطات و اطلاعات موجب بازآفرینی بسیاری از فرآیندهای کاری روزمره سازمانها نظیر بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، پست الکترونیک، دولت الکترونیک و غیره شده است، رشد روزافزون فناوری اطلاعات همراه با تحولات جدید در آموزش، فرصتی عالی برای ایجاد راههای جدید آموزش را فراهم نموده است و امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون شک محیطهای یادگیری را تغییر می دهد. در این مقاله به شناسایی عوامل حیاتی موفقیت سیستم آموزش مجازی کارکنان که در بهره گیری در آموزش های شغلی مورد استفاده قرار می گیرند، پرداخته شده است. این مطالعه با بررسی ادبیات مربوط به عوامل حیاتی موفقیت برای سیستمهای اطلاعاتی آغاز می شود و پس از آن عوامل حیاتی موفقیت در سیستمهای آموزش الکترونیک را بررسی نمود و این مقاله یک چارچوب اولیه برای درک عواملی که در موفقیت پیاده سازی سیستمهای آموزش مجازی کارکنان در سازمانها تاثیرگذار هستند با بهره گیری از مدل سیستمهای اطلاعاتی دلون و مکلین، معرفی می نماید و همچنین این مطالعه می تواند به ذینفعان که شامل سازمان ها، شرکت ها و کارکنان آنها است، در پذیرش و بکارگیری سیستم آموزش مجازی در سازمان خود کمک نماید. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری سازمانی؛ ارتباطات و خودکارآمدی؛ فناوری اطلاعات | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,782 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 870 |