| تعداد نشریات | 30 |
| تعداد شمارهها | 438 |
| تعداد مقالات | 3,871 |
| تعداد مشاهده مقاله | 6,455,754 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,324,180 |
واکاوی مدل ارتقای خرد پداگوژیکی در نظام آموزش عالی ایران | ||
| رهبری آموزشی کاربردی | ||
| دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 9، خرداد 1401، صفحه 1-16 اصل مقاله (831.13 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2022.1677 | ||
| نویسندگان | ||
| فرشید خانجانیان1؛ نادرقلی قورچیان* 2؛ کامران محمدخانی3؛ پریوش جعفری4 | ||
| 1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 2استاد، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 3دانشیار، گروه مدیریت آموزش عالی،دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 4دانشیار، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| پذیرش تفکر پیچیده و خلاق برای نشان دادن دانش از چند منظر در پرورش خرد در نظام آموزش عالی موثر است که زمینه ی ارتقای خرد پداگوژیکی را فراهم می آورد. پژوهش حاضر با هدف واکاوی مدل ارتقای خرد پداگوژیکی در نظام آموزش عالی انجام گرفته است. مطالعه ی پیش رو با بهره گیری از رویکرد کیفی و اتکا بر راهبرد نظریه ی داده بنیاد استراوس و کوربین(2007) و بکارگیری اسلوب کدگذاری باز، محوری و انتخابی با استفاده از نرم افزار Maxqda برای تجزیه و تحلیل داده ها، به تدوین و ترسیم مدل ارتقای خرد پداگوژیکی در نظام آموزش عالی ایران پرداخته است. داده های پژوهش از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 1۶ نفر از سیاستگذاران و مدیران فعلی و اسبق آموزش عالی دارای تجارب زیسته ی مرتبط و بهره جویی از شیوه ی نمونه گیری هدفمند نظری و گلوله برفی(زنجیره ای) تا دستیابی به نقطه ی اشباع نظری گردآوری گردیده است. یافته های پژوهش به تدوین مدل ارتقای خرد پداگوژیکی در نظام آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه پردازی داده بنیاد شامل 6 مقوله، ۳۸ مفهوم و ۱۸۰ کد منجر گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| خرد پداگوژیکی؛ پداگوژی؛ آموزش عالی؛ خرد | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,338 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,446 |
||