تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 350 |
تعداد مقالات | 3,008 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,466,644 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,046,986 |
تجربه زیسته معلمان مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان از مشکلات دانشآموزان مقطع ابتدایی در کلاسهای بر خط در دوره شیوع ویروس کرونا | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 7، آذر 1400، صفحه 23-30 اصل مقاله (394.29 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2021.1434 | ||
نویسندگان | ||
محمّدرضا یکتا* 1؛ صدیقه حیدری2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، تحلیل ادراک معلمان مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان از مشکلات دانشآموزان مقطع ابتدایی در کلاسهای بر خط در دوره شیوع ویروس کرونا بود. این مطالعه با استفاده از رویکرد کیفی و طرح نظریه مبنایی صورت گرفت. به منظور گردآوری دادهها از مصاحبه کیفی نیمهساختاریافته استفاده شد. با استفاده از نمونهگیری هدفمند، پس از انجام 35 مصاحبه اشباع دادهها حاصل شد. تحلیل عمیق دیدگاههای معلمان، موجب شناسایی و دستهبندی 23 کد باز در قالب 4 مشکل آموزشی (3 کد باز)، اقتصادی (2 کد باز)، فیزیولوژیکی (2 کد باز)، روانشناختی و رفتاری (16 کد باز) گردید. از بین کدهای شناسایی شده عدم ارتباط چهره به چهره با معلم و خستگی ذهنی دانشآموز در مشکلات روانشناختی و رفتاری، افت شدید یادگیری دانشآموزان فعال در مشکلات آموزشی، نداشتن اینترنت و بسته در مشکلات اقتصادی و آسیبهای ناشی از اتصال زیاد به اینترنت از دیدگاه معلمان جدیترین مشکلات دانشآموزان در طول آموزش بر خط بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
مشکلات دانشآموزان؛ مقطع ابتدایی؛ کلاسهای بر خط؛ تحلیل کیفی؛ کرونا | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,775 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 836 |