تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 363 |
تعداد مقالات | 3,209 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,716,119 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,222,331 |
شناسایی عوامل در اجرای مطلوب برنامه درسی مجازی دوره ابتدایی از دیدگاه والدین درپایه اول و دوم | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 7، آذر 1400، صفحه 15-22 اصل مقاله (283.53 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2021.1424 | ||
نویسندگان | ||
الهام مختاری* 1؛ مرضیه دهقانی2؛ محدثه خطاط3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران | ||
2عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران | ||
3دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ایران | ||
چکیده | ||
آموزش مجازی مشارکت و مداخله والدین را بیش از پیش افزایش میدهد. به ویژه در شرایطی که تمام زمان به این نوع آموزش اختصاص یابد. پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل موثر در اجرای برنامه درسی مجازی از دیدگاه والدین پایه اول و دوم دوره ابتدایی میباشد. جهت انجام این پژوهش، از رویکردکیفی و روش پدیدار شناسی استفاده شده است و مصاحبه نیمهساختار یافته، به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات میباشد. جامعه این پژوهش تمامی اولیا منطقه 13 و 15 استان تهران بوده که از این جامعه به صورت تصادفی نمونهای 15 نفری تا به اشباع دادهها انتخاب شد. مضامین اصلی و فرعی آن با روش کدگذاری استخراج گردید. یافته ها شامل سه مضمون اصلی : نقش والدین ،نقش معلمان و نقش زیر ساختهای شبکهی اجتماعی میباشد. که هر کدام شامل تعدادی زیر مضمون میباشد که عبارتند از: نقش والدین (آگاهی والدین از روشهای آموزشی و روانشناسی، علاقهمندی به آموزش فرزندان، نقشهای دیگر مادر)، نقش زیر ساختهای شبکه اجتماعی (قطع و وصل شدن مداوم، عدم جذابیت برنامه، کمبود امکانات برنامهها و سرعت کم شبکه) و نقش معلمان و اهمیت آن در فعالیت آموزش مجازی. تحلیل نتایج نشان میدهد والدین برای اجرای موفق در آموزش مجازی، نقش خود را وابسته به فعالیت معلم میدانند. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامهدرسیمجازی؛ مشارکتوالدین؛ دانشآموزان؛ پایهاول و دوم؛ دورهابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,851 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,083 |