تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,740,992 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,238,440 |
تجربه زیسته معلمان مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان از چالشهای آموزش بر خط در دوره همهگیری جهانی کووید-19 | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 5، خرداد 1400، صفحه 15-24 اصل مقاله (427.4 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمّدرضا یکتا* 1؛ صدیقه حیدری2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربه زیسته معلمان مدارس غیرانتفاعی دوره ابتدایی شهر اصفهان از چالشهای آموزش بر خط در دوره همهگیری جهانی کووید-19 (بهار سال 1400) انجام شد. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختارمند بوده است. حجم نمونه تا اشباع نظری نیز 35 نفر از معلمان این مدارس در شهر اصفهان بود که به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. نرمافزار مورد استفاده در این پژوهش، نرمافزار کیفی MAXQDA-10 بوده است. رویکرد مورد استفاده نیز با اتکا به نظریه داده بنیاد Strauss و Corbin(1990) بوده است. یافتهها نشان داد در دوره آموزش بر خط، معلمان مدارس غیرانتفاعی دوره ابتدایی شهر اصفهان با دو چالش جدی که از منبع دانشآموز و معلم هستند، روبرو بودهاند که از بین دو منبع، بیشترین چالشها در درجه اول متوجه معلم و سپس متوجه خود دانشآموز هستند. در منبع معلم، دخالت والدین و در منبع دانشآموز نداشتن بسته و اینترنت مناسب و عدم ارتباط چهره به چهره با معلم، پررنگترین چالشها بودند. منبع آسیب جسمی نیز چالشی بود که به طور مشترک هم متوجه دانشآموز بوده و هم متوجه معلمان. بنابراین به دستاندرکاران آموزش و پرورش توصیه میشود قبل از ورود به سال تحصیلی جدید، تدبیری جهت رفع چالشها نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
چالش معلمان؛ دوره ابتدایی؛ آموزش بر خط؛ کرونا ویروس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,012 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 960 |