تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 340 |
تعداد مقالات | 2,929 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,396,155 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,989,821 |
ارائه ی الگوی مدیریت تحربه در سازمان های آموزشی | ||
روان شناسی مدرسه و آموزشگاه | ||
مقاله 1، دوره 13، شماره 1، 1403، صفحه 11-1 اصل مقاله (1.13 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/jsp.2024.10521.5234 | ||
نویسندگان | ||
سردار بهرام نیا1؛ صدرالدین ستاری* 2؛ اصغر نخستین گلدوست3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی ، واحد اردبیل ، دانشگاه آزاد اسلامی ، اردبیل ، ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل،ایران | ||
3استادیار،گروه علوم تربیتی، واحداردبیل،دانشگاه آزاداسلامی ، اردبیل، ایران | ||
چکیده | ||
هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائهی الگوی مدیریت تجربه در سازمانهای آموزشی بود. روشها: روش پژوهش حاضر به شیوه ی آمیخته یا ترکیبی می باشد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل کلیهی کارشناسان مستندسازی مستقر در ادارات آموزش و پرورش و متخصصان مدیریت آموزشی به تعداد 24 نفر و در بخش کمی شامل تمامی مدیران آموزشی مدارس دوره دوم متوسطه استان اردبیل به تعداد 265 نفر شاغل در سال تحصیلی 1400/1399بود. روش نمونهگیری در بخش کیفی از نوع نمونه گیری نظری و هدفمند بود و در بخش کمی به روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی انتخاب شدند. تعداد نمونه در بخش کیفی 19 نفر و در بخش کمی 129 نفر بودند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از طریق پرسشنامه محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل دادههای کیفی از تحلیل محتوای کیفی با استفاده از طرح تحقیق سیستماتیک و در بخش کمی آن نیز از آنالیزرهای آمار توصیفی در نرم افزار SPSS استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد مولفههای اثرگذاری بر مدیریت تجربه در سازمان آموزشی شامل چالش های راهبردها و پیامدها در رتبه اول و پس از آن عوامل علی و زمینه ای و شاخص های فرهنگی اجتماعی و مدیریتی و در نهایت پدیده های محوری قرار دارند. نتیجهگیری: مدیریت تجربه از طرفی از عوامل علی زمینه ای، پدیده های محوری، فرهنگی و اجتماعی، مدیریتی و راهبردها و پیامدها اثرپذیر است و از سوی دیگر بر مستند سازی تجارب تاثیر گذار میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ الگو؛ مدیریت تجربه؛ سازمانهای آموزشی؛ نظریه داده بنیاد | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 283 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 51 |