تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 306 |
تعداد مقالات | 2,644 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,964,581 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,669,995 |
ارائه مدل علی هوش سازمانی و مدیریت کلاس : نقش واسطه ای ذهنیت فلسفی و خودکارآمدی در بین معلمان شهر فیروزآباد | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 9، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، مهر 1402، صفحه 147-161 اصل مقاله (1.08 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.11982.1202 | ||
نویسندگان | ||
سمیه نگهداری* 1؛ محمدحسن صیف2؛ سعید طالبی3؛ الناز احمدآبادی4 | ||
11- استادیار ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
22- دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
3دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران | ||
44- دانشجوی کارشناسی ارشد ، گروه علوم تربیتی ،دانشگاه پیام نور مرکز خرامه | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل علی روابط هوش سازمانی بر مدیریت کلاس با نقش واسطه ای ذهنیت فلسفی و خودکارامدی معلمان انجام شده است. ، این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر فیروز آباد در سال تحصیلی 1400-1401 به تعداد 283 نفر بود که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای نسبی و با توجه به جدول مورگان ، تعداد 150 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هوش سازمانی (Albrecht, 2003) ، سبکهای مدیریت کلاس (Amin yazdi & Aali,2018)، ذهنیت فلسفی Iraj Soltani (1997) و مقیاس خودکارآمدی معلم Aschanen, Moran & Woolfolk (2001) استفاده شد. جهت تجزیه وتحلیل آماری از تحلیل مسیر و نرمافزار ای موس استفاده شد. نتایج نشان داد که هوش سازمانی بر خودکارآمدی ، ذهنیت فلسفی و مدیریت کلاس اثر مستقیم و معنی داری دارد، از طرف دیگر خودکارآمدی و ذهنیت فلسفی نیز بر مدیریت کلاس اثر مستقیم و معنی داری دارد ، همچنین هوش سازمانی از طریق خودکارآمدی و ذهنیت فلسفی بر مدیریت کلاس اثر غیرمستقیم و معنی داری دارد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که ذهنیت فلسفی و خودکارآمدی معلمان از متغیر های تأثیرگذار در مدیریت کلاس هستند | ||
کلیدواژهها | ||
هوش سازمانی؛ مدیریت کلاس؛ ذهنیت فلسفی؛ خودکارامدی معلمان | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 165 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 120 |