تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 364 |
تعداد مقالات | 3,223 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,740,011 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,237,769 |
شناسایی الگوهای ذهنی دانشجویان در به کارگیری تاکتیک های مدیریت تصویرسازی به روش کیو | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 7، دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 13، فروردین 1402، صفحه 115-131 اصل مقاله (864 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.11581.1231 | ||
نویسندگان | ||
سید مسیح رجائی الموسوی* 1؛ مهدی سبک رو2؛ سعید سعیدا اردکانی3 | ||
1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی، دانشکده اقتصاد مدیریت و حسابداری، بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، | ||
2دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، ، بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران | ||
3استاد بازنشسته گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، ، بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی رفتارهای برجسته مدیریت تصویرسازی دانشجویان در محیط دانشگاه و دستهبندی دانشجویان براساس الگوهای ذهنی آنان در به-کارگیری رفتارها و تاکتیکهای مدیریت تصویرسازی و توصیف و تفسیر هر الگو میباشد. در این پژوهش با استفاده از روششناسی کیو، ابتدا رفتارهای درگیر مدیریت تصویرسازی در محیط آموزشی شناسایی گردید و الگوهای ذهنی دانشجویان مختلف براساس اولویت های به کارگیری تاکتیک های مدیریت تصویرسازی آنان، شناسایی و توصیف گشت. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی، از حیث ماهیت ، اکتشافی و از حیث نحوه ی گردآوری دادهها، توصیفی-پیمایشی و از حیث نوع داده ها، آمیخته میباشد. بخش کیفی این پژوهش از طریق مصاحبه بدون ساختار و با نمونه گیری هدفمند و به منظور تهیهی فضای گفتمان (62 گزاره) و طراحی نمونه کیو (33گویه) تحقق یافت . بخش کمّی این پژوهش به منظور شناسایی الگوهای ذهنی اصلی، با روش تحلیل عاملی کیو انجام پذیرفت. نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که پنج الگوی ذهنی اصلی در بهکارگیری تاکتیک های مدیریت تصویرسازی با نام های بیش فعالان، چرب زبان ها، قانون مداران، فرصت طلبان و زرنگ ها، با پوشش 85 درصد از واریانس کل، در بین دانشجویان مورد مطالعه وجود دارد. رویکرد مناسبی باشد که مسئولان فضای آموزشی با هدف بهبود رفتارهای تصویرسازی دانشجویان، اتخاذ کنند، آموزش و ترویج فرهنگ در بین دانشجویان از روشهای نظیر برنامهها و رویدادهای اجتماعی-فرهنگی با هدف کاهش رفتارهای خشونتآمیز و خصمانه و ایجاد فضای شاد در دانشگاه میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت تصویرسازی؛ تاکتیکهای مدیریت تصویرسازی؛ الگوی ذهنی؛ گافمن؛ روش کیو | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,121 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 370 |