تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 249 |
تعداد مقالات | 2,170 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,514,781 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,327,300 |
واکاوی پیامدهای استقرار مدیریت موفق در مدارس شهر تهران | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، تیر 1402، صفحه 41-57 اصل مقاله (1.58 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.11479.1154 | ||
نویسندگان | ||
سارا عابدی کوشکی* 1؛ مجید دارابی2 | ||
1دانش آموخته دکتری تخصصی رشته مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه سمنان، ایران | ||
2دانش آموخته دکتری تخصصی رشته مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این مقاله واکاوی پیامدهای استقرار مدیریت موفق در مدارس شهر تهران است. روش پژوهش آمیخته اکتشافی و جامعه آماری شامل همه استادان رشتۀ مدیریت آموزشی و نیزکلیه مدیران مدارس برتر در سال تحصیلی 1399-1398 شهر تهران بود. 8 نفر از استادان و 7 نفر از مدیران مدارس برتر با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و از آن ها مصاحبههایی نیمه ساختار یافته به عمل آمد. محققین با انتخاب این تعداد از افراد، به اشباع نظری در جمعآوری اطلاعات در مرحله مصاحبه رسیدند؛ جهت تحلیل دادهها از تکنیک تحلیل موضوعی (تم) استفاده شد. برای اطمینان از روایی پژوهش، از بررسی توسط اعضاء (مصاحبه) و روش چند سویه نگری منابع دادهها و برای محاسبه پایاییِ کدگذاریهای انجام شده، از روشهای پایایی باز آزمون و پایایی توافق درون موضوعی (توافق بین دو کد گذار) استفاده گردید. در نتیجه این مطالعه؛ پیامدهای استقرار مدیریت موفق در مدارس شهر تهران شامل شامل ابعاد: ارتقاء علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه؛ ارتقاء منزلت نظام آموزشی و مدیریت آن؛ تربیت شهروند مطلوب؛کاهش آسیب ها و معضلات؛ موفقیت مدرسه؛ احساس موفقیت و رضایت اولیاء، معلمان،کارکنان و دانش آموزان از عملکرد درست و منطقی مدرسه؛ پیشرفت و موفقیت تحصیلی و آموزشی و جلب حمایت از مدرسه میباشند. در مرحله کمی، چارچوبه شناسایی شده پیامدهای استقرار مدیریت موفق در مدارس مجددا در نمونه مصاحبه شده اجرا و پیامدهای شناسایی شده مورد تایید قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
موفقیت؛ مدیریت؛ مدرسه؛ پیامد | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,210 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 355 |