تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 249 |
تعداد مقالات | 2,170 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,514,840 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,327,312 |
تجربه زیسته معلمان از اثربخشی آموزش تربیت بدنی در طول بیماری کووید 19 | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، تیر 1402، صفحه 88-105 اصل مقاله (1.4 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.1553 | ||
نویسندگان | ||
عباس نقی زاده باقی؛ مهرداد محرم زاده؛ ناصر سرعتی؛ حسین کردلو* | ||
دانشگاه محقق اردبیلی | ||
چکیده | ||
وضعیت جدید ناشی از شیوع کرونا شرایط بیسابقهای را بر سیستم آموزشی کشور تحمیل کرده است و آموزش دروس و از جمله تربیت بدنی بصورت مجازی و غیر حضوری انجام می شود. هدف این مطالعه بررسی تجربه زیسته معلمان از اثربخشی آموزش تربیت بدنی در طول بیماری کرونا میباشد. رویکرد این مطالعه کیفی بوده و استراتژی آن روش پدیدارشناسی میباشد. جامعه آماری آن را کلیه معلمان تربیت بدنی استان اردبیل تشکیل میدهند. با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری تعداد 15 مشارکت کننده انتخاب شدند. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساخت یافته بود. با استفاده از نرم افزار مکسکیودا کد گذاری باز گردید و دادههای جمعآوری شده به اجزای مفهومی کوچک تجزیه شدند. در این مطالعه برای بررسی روایی تحقیق از روش داور بیرونی استفاده شد و دو نفر داور بیرونی تحقیق را زیر نظر داشتند. برای بررسی پایایی با توجه به نظر سیلورمن سه نفر از متخصصین کدگذاری داده ها را انجام داده و نتایج کدگذاری بیش از 80 درصد کدهای باز با هم یکسان بودند. مطابق فرآیند روش شناختی نخست از دل دادههای اولیه، تعداد 63 کد باز به دست آمد. در گام بعدی، کدهای شـناسایی شـده براساس میزان تشابه مـفهومی، دسـتهبندی و ترکیب شده و در قالب چهار مؤلفه سیستم آموزش تربیت بدنی در مدارس در دوران کرونا استخراج گردید که به ترتیب اهمیت شامل مؤلفههای فرآیند، خروجی سیستم، ورودی سیستم و بازخورد بودند. | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه زیسته؛ اثربخشی؛ آموزش تربیت بدنی؛ کووید 19 | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 538 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 29 |