تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 250 |
تعداد مقالات | 2,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,524,064 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,332,485 |
نقش خود کارآمدی مدیران در یادگیری حرفهای و اجتماعات یادگیری معلمان شهرستان چناران : نقش میانجی رهبری آموزشی | ||
رهبری آموزشی کاربردی | ||
مقاله 11، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، تیر 1402، صفحه 176-197 اصل مقاله (1.17 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22098/ael.2023.11798.1183 | ||
نویسندگان | ||
ابوالفضل قاسم زاده* 1؛ سمیرا امیدوار2؛ سلیم کاظمی3 | ||
1دانشیار مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران. | ||
2دانش آموخته مدیریت آموزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان | ||
3گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش خودکارآمدی مدیران در یادگیری حرفه ای و اجتماعات یادگیری معلمان شهرستان چناران: سهم رهبری آموزشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش همه معلمان شهرستان چناران می باشد و روش نمونه گیری تصادفی ساده بود که طبق جدول مورگان تعداد 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد پرسشنامه خودکارآمدی (Sherer & Adamz 1982) ، پرسشنامه یادگیری حرفه ای قاسم زاده و همکاران (1397) ، پرسشنامه یادگیری اجتماعی قاسم زاده و همکاران (1397) و پرسشنامه رهبری آموزشی(Oliver, Hip & Leak, 2010) می باشد، نتایج جاصل از این پژوهش داد که خودکارامدی مدیران با یادگیری حرفه ای و اجتماعات یادگیری حرفه ای رابطه ای ندارد اما رهبری آموزشی با یادگیری حرفه ای و اجتماعات یادگیری رابطه مثبت و معناداری دارد همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که بین یادگیری حرفه ای و اجتماعات یادگیری حرفه ای رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و رهبری آموزشی رابطه بین خودکارامدی مدیران و اجتماعات یادگیری و همچنین رابطه بین خودکارامدی و یادگیری حرفه ای را واسطه گری می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه: خودکارآمدی؛ یادگیری حرفه ای؛ اجتماعات یادگیری؛ رهبری آموزشی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 193 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 44 |